آخرین نتایج اجرای طرح یارانه دستمزد

عنوان 20 – طرح یارانه دستمزد به منظور کاهش هزینه های جذب نیروی کار جدید برای کارفرمایان و به منظور تضمین ثبات تولید، حفظ اشتغال، افزایش مشاغل و حمایت از بنگاه های خصوصی و تعاونی در کشور و مناطق دارای نیروی کار کم در کشور. اجرای این طرح در اولویت است

مشاغل اول، فارغ التحصیلان، جوانان بیکار جویای کار و همچنین بنگاه های اقتصادی رسمی فعال در شهرهای کم برخوردار جامعه هدف این طرح است.

طرح یارانه دستمزد یکی از موثرترین طرح های وزارت تعاون، کار و حمایت اجتماعی از جمعیت در زمینه اشتغال و بازار کار است که در صورت استخدام کارگر برای اولین بار در واحدهای اقتصادی 30 درصد. از دستمزد تصویب می شود. توسط شورای عالی کار به عنوان یارانه دولت به مدت یک سال به کارفرمایان داده می شود.

آخرین نتایج گزارش عملکرد اجرای طرح یارانه حقوق نشان می دهد که تاکنون 43 هزار و 441 نفر جویای کار و متقاضی در این طرح ثبت نام شده اند که از این تعداد 37 هزار و 234 نفر کاریابی منعقد و در بنگاه فعالیت دارند. . 7018 کارفرما نیز در این طرح ثبت نام کرده و اقدام به جذب نیرو کرده اند.

بررسی نحوه اجرای طرح در مناطق نشان می دهد که مناطق خوزستان و مازندران بیشترین تعداد داوطلب و جذب متقاضی کار را به ثبت رسانده اند. همچنین مشارکت و استقبال بیشتر کارفرمایاناین پروژه متعلق به مناطق خوزستان و کرمانشاه بوده است.

برای برخورداری از مزایای طرح یارانه دستمزد، متقاضیان و داوطلبان باید دارای مدرک دیپلم یا بالاتر بوده و بیش از 37 سال سن نداشته باشند. محدودیت سنی برای زنان سرپرست خانوار که جویای کار هستند 45 سال است.

کارجویان و کارفرمایان برای بهره مندی از مزایای این طرح و دریافت یارانه دستمزد می توانند با مراجعه به سامانه وزارت کار به نشانی https://pyd.mcls.gov.ir و ثبت نام اقدام کنند.

وزارت تعاون، کار و حمایت اجتماعی به منظور حفظ و توسعه تولید و اشتغال، افزایش مشاغل در بازار کار و حمایت از تعاونی‌ها و بنگاه‌های بخش خصوصی، یارانه دستمزد را برای کاهش هزینه‌های استخدام نیروی جدید برای کارفرما در نظر گرفته است.

کارشناسان معتقدند اجرای این طرح موجب رونق بازار کار و افزایش اشتغال به ویژه در مناطق محروم و فقیر می شود.

Gabriel Osborne

شیطان متعصب توییتر. حشره پرشور اینترنت. مبشر وب. ماون آبجو. پیشگام موسیقی.

پاربرگ سایت

تماس با ما