افتتاح کمپ درمان اعتیاد بانوان در سیرجان

بثورات پوستی، ترک در اطراف دهان، پوسته پوسته شدن روی لب، ورم زبان، خستگی، ضعف، کمخونی، گیجی، تحریک پذیری یا افسردگی، حالت تهوع، گرفتگی شکم، اسهال، یبوست، بی حسی یا سوزن سوزن شدن در پا و دست ها ممکن است نشانه عدم دریافت کافی ویتامین B باشد. اما این علائم با بسیاری از بیماری های زمینه ای دیگر همپوشانی دارد.
پرسنل باید کاملا محترمانه و با صبر و حوصله با بیماران برخورد کنند. آنها باید تمامی وظایف خود را به طور کامل انجام دهند و هیچ گونه خشونت و برخورد فیزیکی با بیماران نداشته باشند. رفتار بد پرسنل می‌تواند تاثیر بسیار منفی در بیماران داشته باشد.

از جمله عوارض اعتیاد زنان می‌تواند بصورت اقتصادی، اجتماعی، فردی و…باشد.
تحقیقات نشان داده است حدود ۳۶ درصد جوانانی که به مواد مخدر اعتیاد پیدا کرده‌اند، از نظر امید به زندگی دچار یاس و نا‌امیدی هستند و بخش قابل ‌ملاحظه‌ای از معتادان را ساکنان حاشیه شهر‌ها تشکیل می‌دهند. از نظر پزشکی روش‌های به کار گرفته شده در این مراکز را چطور ارزیابی می‌کنید؟
اکثر این مراکز در ایران متاسفانه درمانی غیرطبی دارند، درحالی که خیلی از افراد معتاد نیاز به ترک‌کردن با دارو دارند. لطفا توضیحی درباره پیشنیه کمپ‌های ترک اعتیاد در ایران و نحوه آغاز به کار آن‌ها بدهید. کمپ‌های ترکِ اعتیاد (که مردم آن را به این عنوان می‌شناسند) و یا همان مراکز اقامتی درمان اعتیاد به اواخر دهه ۷۰ در ایران برمی‌گردد.
به همین دلیل زنانی که مبتلا به اعتیاد هستند برای درمان باید به شهر اهواز منتقل شوند. پزشک در این مرحله، با توجه به کمپ ترک اعتیاد بانوان camppadideh.ir شرایط و ویژگی های فرد، یک روش درمان تجویز می کند. در این کمپ ها، جلساتی برای آموزش اعضای خانواده برگزار می شوند.
اگر چیزی موجب ایجاد حس خوب شود، اکثر ما زنان تا حد امکان از آن می‌خواهیم! اما برخی از زنان “دکمه توقف” ندارند و می‌توانند نسبت به آن، معتاد شوند.
همچنین افراد در دوره های مختلف می بایست بتوانند از دیگر اعضا و مددجویان و مقیم مرکز ترک اعتیاد زنان اهواز تفکیک شده اسکان یابند. به این معنا که افراد در دوره سم زدایی باید در فضاهای جدا از بقیه افراد قرار داشته باشند زیرا نیاز به استراحت تمرکز بیشتری برای گذراندن دوره‌های اولیه سم زدایی دارند. همچنین افرادی که دوره سم زدایی اولیه را گذرانده اند و می‌توانند کم کم وارد فعالیت های دیگر در طی روز شوند، می بایست از افرادی که توانایی همراهی آنها را ندارند جدا باشند تا بتوانند به آسودگی به فعالیت‌های روزانه خود بپردازند. یک کمپ ترک اعتیاد زنان آبادان می بایست دارای امکانات و شرایط استاندارد آموزشی باشد، در غیر این صورت افراد نمی توانند مراحل بهبودی خود را به خوبی در آن سپری نمایند.

بیمارانی که از این روش درمانی برای ترک اعتیاد استفاده می کنند به صورت همیشگی موفق به ترک اعتیاد می شوند. در این شرایط احتمال کارتن خواب شدن یا تن فروشی در زنان معتاد افزایش پیدا می کند و ممکن است برای تامین هزینه مواد مخدر مورد نیاز خود دست به هر کاری بزنند. اعتیاد زنان به مراتب بسیار وحشتناک تر و غیر قابل باور تر از اعتیاد مردان می باشد.
افرادی که تخم مرغ و محصولات لبنی می خورند ممکن است B12 مورد نیاز خود را از این غذاها دریافت کنند، اما کسانی که هیچ گونه فرآورده حیوانی نمی خورند ممکن است به مکمل نیاز داشته باشند. ویتامین B-5 یا اسید پانتوتنیک برای سلامت مغز و سیستم عصبی ضروری است. ویتامین B-6 یا پیریدوکسین به بدن کمک می کند گلبول های قرمز جدیدی بسازد که اکسیژن را در سراسر بدن حمل می کنند. ویتامین B-7 یا بیوتین برای سلامت مو، ناخن و عملکرد عصبی ضروری است.
کمپ زنان باید در کنار ایجاد فضای مناسب برای درمان به مسائل دیگر نیز توجه کند. این مجموعه می تواند با حمایت های اقتصادی به تسریع روند درمان کمک کند.
این تعاریف به خوبی نشان می دهد کودکان کار و خیابان چه وضعیت بغرنجی دارند و تا چه اندازه نیازمند گسترش چتر حمایتی و اعمال حمایت های به موقع هستند، اما رصد قوانین … نامش را می‌پرسم، می‌گوید آیلار هستم، صبر کن تا این میوه‌ها را به اتاق مدیریت ببرم و با فراغ بال بیایم. تا آیلار بیاید به بخش گل و گیاه مجموعه می‌روم، از همه نوع گیاه و گلدان‌های تزیینی می‌توان در این محیط ۱۵ متری یافت.
کمپ ترک اعتیاد بانوان
خلاصه طی یه هفته دوز ظهر امد دو میلی و دومیلی اب تزریق میکردم شب هام چهار میلی چهار میلی تزریق میکردم. بعد دو هفته ابه روشن روشن شد.مام پاک پاک ولی من با هیچ احدی تو این چند سال یه پوک هم نگرفتم. کلا میگفتم اهلش نیستم.این چند ماه اخر کرده بود لولو خُرخوره صورت و بدنم. ولی هیولای شکست دادم.روز به روز حساب بانکی رشد میکنه خودم از خوشی میخوام منفجر بشم.

در نتیجه بسیار مهم است که در یک کمپ ترک اعتیاد این شرایط و امکانات فراهم شده باشد. زیرا ترک اعتیاد خود دارای روش ها و راهکارهای متفاوتی است و باید به صورت اصولی انجام شود.
از سویی دیگر به دلیل استفاده از سرم مشترک برای تزریق مواد مخدراحتمال ابتلای این زنان به بیماری های خطرناکی مانند ایدز و هپاتیت  بسیار زیاد است.
ویتامین B در دوران بارداری بسیار اهمیت دارد، زمانی که زن باید روزانه حداقل 400 میکروگرم اسید فولیک مصرف کند.
همانطور که توضیح داده شد افراد در دوره‌های اولیه سم زدایی و ترک اعتیاد از شرایط روحی جسمی و روانی مناسبی برخوردار نیستند. این افراد بسیار آسیب پذیرند و به سرعت می توانند از مسیر بهبودی خارج شوند. هنگامی که یک فرد در یک مرکز ترک اعتیاد زنان اهواز بستری می‌شود، نیاز به محیطی آرام و سرشار از صمیمیت و دوستی دارد.
البته تلاش‌های پیشگیری و رویکردهای درمانی اعتیاد معمولا موفق هستند.
این کمپ ها تلاش می کنند تا محیطی آرام و امن را برای بانوان و دختران فراهم نمایند. در چنین شرایطی، بانوان می توانند با خیالی آسوده و به دور از تحقیر و توهین، مراحل درمان خود را ادامه دهند.

بابا داره میگه بیماری روانی شدید دارم ولی اون چیزی که توذهن من هس بازم خدا نکنه از اون دسته آدمهای روانی و عصبی باشه اونجوری باشه خدا کمکش کنه هر کس به طریقی گرفتاریهای خودشو داره یکی کم یکی هم زیاد موفق باشید. بابونه باعث بهبود درد معده، ضد التهاب و درمان بی‌خوابی می‌شود.

عمدتاً شرایط این نوع از مراکز ترک اعتیاد از لحاظ محیطی، روحی و روانی و همچنین امکانات رفاهی دیگر دارای استانداردهای لازم نیست.

صبح امروز چهارم تیرماه نخستین کمپ ترک اعتیاد بانوان در رفسنجان راه اندازی شد. مقوله اعتیاد، زندگی زنان را به شیوه‌های مختلف تحت تاثیر قرار می‌دهد.

  • در کمپ ترک اعتیاد در ورامین ، فعالیتهایی از جمله مشاوره، روانکاوی، روانشناسی و ارائه امکانات بهداشتی و حرفه ای صورت میگیرد.
  • زنانی که مواد مخدر مصرف می کنند و فرزند دارند، علاوه بر آسیب به خودشان به فرزند خود نیز آسیب می زنند.
  • تمامی حقوق وبسایت متعلق به مرکز مشاوره روانشناسی اهواز کمپ می باشد.
  • گروه های NA در سراسر جهان با حفظ اتحاد، همکاری و کمک به یکدیگر، سعی در رساندن پیام بهبودی به دیگر معتادان داشته باشند تا تداوم برنامه بهبودی معتادان گمنام به رسمیت شناخته شده و مورد حمایت معنوی قرار گیرد.

از آنجا که کمپ های ترک اعتیاد زنان در استان خوزستان بسیار محدود هستند و تعداد این مراکز بسیار کم است، وجود یک مرکز ترک اعتیاد بانوان بسیار حائز اهمیت است. در این مرکز ترک اعتیاد، بانوان و زنان خوزستانی از اقصا نقاط این استان پهناور می توانند در آن بستری شوند و بهبودی خود از بیماری اعتیاد را آغاز نمایند. شرایط و امکانات رفاهی در این مرکز بسیار مطلوب بوده و در حد استانداردهای سازمان بهزیستی کشور می باشد. یکی دیگر از مراکز که توسط متخصصین اعتیاد اداره می شود، مرکز ترک اعتیاد در آبادان می باشد که یک مرکز تخصصی ترک اعتیاد در آبادان است.
کمپ ترک اعتیاد بانوان
مرکز ترک اعتیاد طلوع امید (ویژه بانوان)، با بیش از ۱۸ سال سابقه کار و فعالیت در این حوزه، آماده خدمات رسانی به بانوان عزیز به جهت ترک اعتیاد به انواع مواد مخدر میباشد. برای کمک به این گروه از افراد جامعه، دولت و سازمان‌های خیریه تلاش‌هایی را هم انجام داده‌اند. یکی از این تلاش‌ها جمع‌آوری و نگهداری معتادان در کمپ‌های ماده‌۱۶ است.
به نظر می‌رسد دولت نمی‌خواهد شکستی را که از نگهداری معتادان در مراکز اجباریِ ترک متحمل شده‌اند بپذیرند. این آسیب در کجا بیش‌تر می‌شود و چرا با آن مقابله نشده؟ رابطه دولت با این کمپ‌ها چگونه است؟
چیزی که امروز درباره این کمپ‌ها وجود دارد آن است که آن‌ها تبدیل به مکان‌هایی مدیریت‌شده همراه با آسیب‌های اجتماعی زیادی شده‌اند. چراکه در این فضا‌ها عنصر اصلی که اخلاق باشد در حد کافی آن وجود ندارد. در آن زمان، چون این‌گونه از مراکز تعدادشان کم بود، اقبال به سمتشان بیش‌تر بود.
گاهی اوقات حضور فرد بیمار در خانواده، امنیت آنها را به خطر می اندازد. در این حالت، اعضای خانواده ناچار هستند تا از قانون کمک بگیرند. به این ترتیب حکم قضایی گرفته و با کمک نیروی انتظامی، فرد معتاد را به کمپ ترک اعتیاد اجباری می فرستند. پس از اینکه بیمار به صورت کامل بهبود یافت، باید یکی از اقوام درجه یک در محل حاضر شود و با اعلام رضایت، مراحل اداری ترخیص را انجام دهد.
ویتامین B-12 یا کوبالامین برای سلول های عصبی و خونی مورد نیاز است. سطوح مناسب B12 همچنین از کمخونی ناشی از کمبود این ویتامین جلوگیری می کند.
در نتیجه زمانی که دردام بیماری اعتیاد می‌افتند هم این ترس و نگرانی در آنها بیشتر می شود.
کارکنان حرفه‌ای ما تمام ابزارها و پشتیبانی لازم را در اختیار بانوان گرامی قرار می‌دهند. فضای درمانی ما، متشکل از محیطی گرم و دلپذیر با امکانات رفاهی و هتلینگ مختلف، این اطمینان را به شما می‌دهد که از هر فرصتی برای کار روی خودتان و فراهم کردن فضای مورد نیاز خود برخوردار شوید. همانطور که گفته شد هر کدام از این شرایط می‌تواند در روند بهبودی فرد از اعتیاد تاثیر داشته باشند. وجود فضای مناسب برای جداسازی دوره های درمانی و ایجاد فضاهای آموزشی در یک مرکز می‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.
بنابراین انواع دستگاه برای ترک اعتیاد خانم ها نیز در این مرکز موجود است که در صورت تشخیص پزشک از آن‌ها استفاده می‌شود. به نظر شما بهترین کمپ ترک اعتیاد بانوان شیراز کدام است؟ شما میتوانید در قسمت نظردهی برای ما و دیگر کاربران وبسایت کارشد بنویسید. همانطور که در بالا گفته شد مهمترین امکاناتی که یک کمپ ترک اعتیاد استاندارد باید داشته باشد شامل مواردی است که هر کدام به نوعی در روند بهبودی افراد تاثیر گذار هستند.

Morgan Bullock

هاردکور الکل ماون. علاقه مند شدید به اینترنت دوست داشتنی توییتر متعصب. دردسر ساز.

پاربرگ سایت

تماس با ما