این غذاها را در فر نپزید!


آفتاب نیوز:

زودپز یک لوازم خانگی بسیار پرکاربرد است که می توان از آن برای پخت غذا در کمترین زمان ممکن استفاده کرد. بسیاری از افراد به دلیل مشغله کاری به استفاده از اجاق گاز در آشپزی علاقه دارند و فکر می کنند هر غذایی را می توان در اجاق گاز تهیه کرد، اما برخی از غذاها را نمی توان در فر پخت.

آیا می دانید چه غذاهایی را نمی توان در فر پخت؟ در این قسمت غذاهایی را آورده ایم که نباید آنها را در فر بپزید.

مزایا و معایب پخت زودپز

زودپزها زمان پخت را تا 70 درصد کاهش می دهند. پخت و پز در فر باعث صرفه جویی زیادی در مصرف انرژی می شود. به طور کلی، پخت سریع طعم طبیعی غذا را حفظ می کند، اما زودپزها برخی از ویتامین ها و مواد مغذی مفید را که به حرارت زیاد حساس هستند از دست می دهند.

برخی از غذاها برای پخت در اجاق گاز مناسب نیستند، بنابراین بهتر است از پختن این غذاها در اجاق گاز خودداری کنید.

* تقدیر

برای تهیه مربای لذیذ باید انواع میوه ها و … را با شکر و آب و … بجوشانید و تمام مراحل تهیه مربا تست شود یعنی هنگام تهیه مربا مراقب باشید مربا نباشد. خیلی پخته و پخته شده باشد و سفت نباشد و به غلظت دلخواه برسد بنابراین مربا را نمی توان در آن پخت. پخت و پز با فشار و استفاده از زودپز واقعاً نمی تواند این کار را انجام دهد. بنابراین برای تهیه غذاهایی مانند مربا به اجاق گاز نروید.

* غذاهای حاوی شیر و لبنیات

برای طبخ غذاهای حاوی شیر و فرآورده های شیری مانند سوپ های خامه ای یا ماکارونی و پنیر از زودپز استفاده نکنید، زیرا حرارت زیاد اجاق گاز شیر را می جوشد و طعم غذا را بد و بی اشتها می کند. بنابراین برای تهیه غذاهای خامه ای حاوی مواد لبنی از اجاق گاز استفاده نکنید.

*جوجه

بهتر است مرغ را در قابلمه با دمای مناسب بپزید. مرغ را می توان در فر پخت، اما اگر زمان مرغ را درست نگذارید، مرغ می تواند بیش از حد بپزد. همچنین برای پخت مرغ از زودپز استفاده نمی کنید زیرا برای پختن غذا باید روغن را کاملاً گرم کنید اما زودپز واقعاً نمی تواند چنین شرایطی را ایجاد کند و برای پخت نرم یا آب پز مناسب است.

* غذای پخته شده

بهتر است برای پخت غذا از تابه استفاده کنید تا فر فشاری، زیرا عرض و حرارت زیاد تابه بافت و طعم لازم و دلخواه را به غذای سرخ شده می دهد. زودپز برای پخت و پز مناسب نیست، زیرا سطح این دستگاه به اندازه کافی پهن نیست و روغن به سرعت و خوب گرم نمی شود.

در زودپز چه بپزیم؟

پختن انواع حبوبات و دانه ها در یک اجاق گاز به طور کلی بی خطر است و جدای از کاهش ویتامین هایی مانند فیتونوترینت ها، مواد معدنی باقی مانده مانند فیبر و نشاسته حفظ می شوند و از بین نمی روند. می توانید هر نوع گوشتی را در همان فر بپزید، اما باید بدانید که چربی غیراشباع این گوشت ها بسیار کم است.

مراقب باشید غذای پخته شده در فر باید حاوی آب یا مایع آبی باشد. زیرا فشار زیاد باعث توقف جوشیدن مایع و بالا رفتن دمای پخت به بالای 100 درجه می شود.

Walker Jimenez

طرفدار تلویزیون آزاد. علاقه مندان به سفر نرد وب. گیمر. علاقه مندان به الکل ارتباط دهنده. نینجا غذا. پیشگام آبجو.

پاربرگ سایت

تماس با ما